„Mały żółty i mały niebieski” Leo Lionni





Wydawnictwo: Babaryba

Liczba stron:
 
44

Oprawa: Twarda

Rok wydania: 2015

Cena detaliczna: 29,90 zł
 
 
 
 
 
Uwielbiam literaturę dziecięcą i z wielkim entuzjazmem podchodzę do nowych tytułów, jakie do nas trafiają. Ale w życiu nie przypuszczałam, że (nie)zwykła książka o kolorowych kropkach może mnie rozczulić i wzruszyć! A moje dzieci zainteresować do tego stopnia, że sami zaczną tworzyć własne kropkowe historie :-)




 
Poznajcie „małego żółtego” i „małego niebieskiego” - kolorowe kuleczki, które mają swoje miejsca, przyjaźnią się, wspólnie się bawią i spędzają czas. Pewnego dnia niebieski opuszcza swój dom i wyrusza na spotkanie kolegi. Gdy udaje się im spotkać staje się coś niesamowitego. Kropki zmieniają barwę i wyruszają na podbój świata. Beztrosko biegają, gonią się i wspinają. Gdy są już zmęczeni zabawą i chcą wrócić do swoich rodzin okazuje się, że rodzice nie poznają własnych dzieci... Muszę przyznać, że to odrzucenie bardzo poruszyło mojego starszego syna i nie mógł się nadziwić, dlaczego tak się stało. Nie będę opisywać dalszego ciągu tej historii, (która oczywiście ma swój szczęśliwy finał), ponieważ uważam, że każdy powinien ją przeżyć na swój sposób.

I nikt nie wmówi mi, że to zwyczajna książka o mało znaczących kulkach. Dla mnie, ale przede wszystkim dla moich dzieci to wartościowa lekcja o przyjaźni, miłości, tolerancji i akceptacji. Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak za pomocą tak prostego pomysłu można przekazać tak wiele.

Zresztą geneza powstania tego tytułu też należy do oryginalnych. Otóż, Leo Lionni podróżował pociągiem ze swoimi wnukami. Po pewnym czasie dzieci zaczęła roznosić energia i autor musiał szybko wymyślić jakiś sposób na zajęcie czymś dzieci. W tym celu podarł stronę kolorowego magazynu na małe kawałki i zaczął opowiadać im historię o małym żółtym i małym niebieskim...

Podsumowując, jest to wyjątkowa książka, która za pomocą prostej formy wprowadza nas w magiczny świat wartości

 
„Mały żółty i mały niebieski” Leo Lionni „Mały żółty i mały niebieski” Leo Lionni Reviewed by Unknown on 03:44:00 Rating: 5

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.