„Mój pierwszy atlas świata” Anna Wiśniewska

Pamiętam doskonale, jak jako małe dziecko przeglądałam swój pierwszy atlas świata i przesuwałam palcem po mapie, marząc o odległych krainach. Ta ciekawość świata została mi do dziś. I przekazuję ją moim bliskim. Teraz to mój starszy syn z zainteresowaniem słucha o odległych kontynentach, niesamowitych zwierzętach czy odmiennych kulturach. Kiedy otrzymał „Mój pierwszy atlas świata” wiedziałam, że to książka właśnie dla niego.

Atlas o którym Wam dzisiaj opowiadam jest, jak na atlas przystało w dużym formacie, z twardymi, grubymi kartkami. Z pewnością przetrwa nie jedne wertowanie małych odkrywców. A jest co oglądać. Na pierwszych stronach zobaczymy podział świata na kontynenty. W dalszą drogę wyruszymy, by poznać każdy z nich. Najpierw zawitamy do Europy o której przeczytamy wiele ciekawostek na temat zabytków, charakterystycznych dla danego kraju. Kolorowe ilustracje przedstawiają najważniejsze budowle, a także przedstawicieli danego państwa. Na kolejnych stronach znajdziemy wiele cennych informacji na temat świata przyrody. Na mapie Europy zobaczymy, gdzie mieszkają jakie zwierzęta. Wszystko przedstawione jest w zabawny i barwny sposób :-)

Przyjdzie też czas na gorącą Afrykę i znane budowle i zabytki. Na mapie zobaczymy nie tylko piramidy, ale także Błękitną Bramę czy samochód na safari ;-) Jak wiadomo, ten kontynent słynie z bogatej fauny i flory, o której także przeczytamy w naszym atlasie.

Azja, Australia, a także obie Ameryki zaskoczą nas bogactwem kulturalnym i przyrodniczym. Wszystkie opisane ciekawostki podane są w przystępnej i zrozumiałej formie, tak by każde dziecko zapamiętało i kojarzyło cechy charakterystyczne danego regionu. Nie brakuje również porównania Arktyki z Antarktydą i pokazania mieszkańców obu biegunów.

„Mój pierwszy atlas świata” bardzo mi się spodobał, ale przede wszystkim zainteresował mojego syna. Wspólne przeglądanie i czytanie dało początek dalszemu odkrywaniu świata. Świetne ilustracje i najważniejsze informacje o kontynentach sprawiają, że na pewno będziemy często zaglądać do naszego atlasu. I tym razem to mój syn będzie przesuwał palcem po mapie...


„Mój pierwszy atlas świata” Anna Wiśniewska „Mój pierwszy atlas świata” Anna Wiśniewska Reviewed by Unknown on 02:31:00 Rating: 5

1 komentarz:

  1. My również mamy i polecamy ;)
    http://testowanieartdzieciece.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.